Mini DAYZ 大攻略

『Mini DAYZ』とその続編『Mini DAYZ 2』の攻略ブログです!

【Mini DAYZ】開発から続報!!新作の題名は『Mini DAYZ 2』!?

開発からMini DAYZの続編に関する新たな情報が発表されました!

 

元ツイートはこちら

 

ツイートのざっくり訳

新しいプロジェクトに対して言及してから少し経ちました!皆さんは私達と同じくらいワクワクしていますか?

 

何かの発表か?と思いました

このツイートには公式ページへのリンクが添付されています!

At the beginning of a new year, we often think of what that year will bring and what we can look forward to. With January coming to a close, it seems like the right time to give you an update on something all of us anticipate eagerly.


In the last blog post, we said we can no longer support Mini DayZ because we are fully committed to work on a new project. Months have passed and we are finally comfortable sharing more about this mysterious successor — Mini DayZ 2.

 

A FRESH NEW BEGINNING — IN A FAMILIAR WORLD


Even though the development of Mini DayZ 2 is still in its beginning, we would like to provide our community with a basic outline of what we want Mini DayZ 2 to be.Primarily, we feel like Mini DayZ 2 should be compact, accessible, and portable. That's why we're developing it for mobile devices — both Android and iOS.

 

We have already mentioned that Mini DayZ 2 will be powered by the Unity Engine. This is a major upgrade for what's possible with the game development. For you as players, one of the most promising things should be an improvement in performance. 

 

As the number in the title suggests, Mini DayZ 2 will not be a simple remake of the original game. We would like to introduce new features, adventures, and technically a whole new game. However, we will keep the gameplay as unique and atmospheric as the original Mini DayZ and retain the signature pixel art style.

 

SO, HOW ABOUT MULTIPLAYER?!


We listened to your feedback and there was one suggestion that was hard to miss: multiplayer. It was certainly the most popular feature request but, unfortunately, it was not possible to support true multiplayer in the old engine. Luckily, this is no longer a constraint, and we are designing the entire game with multiplayer in mind.

 

We still have a long journey ahead of us, and therefore we can't announce the release date yet. There is still a lot to be said in the months to come and we will do our best to inform you more about certain parts of the game when the time is right.

 

Until then? We recommend cleaning your Mosin, putting on an ushanka, and getting into the original Mini DayZ, which is still available on both Android and iOS!

Mini DAYZ | Official website

 

本文のざっくり訳

新年の始めに、私たちはその一年が何をもたらすのか、何が期待できるのかを考えます。

そして1月が終わりを迎えた今、最新情報をお伝えするのに適切な時期でしょう。

 

前回の記事では、新しいプロジェクトを全力で進めるために、Mini DAYZをサポートしないことをお伝えしました。

それから数ヶ月が経ち、私たちはこのミステリアスな後継者、『Mini DAYZ 2』について更にお知らせしましょう。

 

新鮮なスタート、馴染み深い世界で

『Mini DAYZ 2』の開発はまだ始まったばかりですが、Mini DAYZ 2をどんなゲームにしていきたいか、という基本的な概要を説明したいと思います。

主に、私たちはMini DAYZ 2はコンパクトで、アクセスしやすく、持ち運び可能であるべきだと考えます。

私たちがモバイルデバイス、つまりiOS及びAndroidで開発しているのはそのためです。

 

私たちは既にMini DAYZ 2はUnityエンジンによって開発されるだろうと述べました。

これはゲーム開発で可能になることを大きく増やす革新的な変化です。

プレイヤーにとって、ゲームに対して重視することはそのパフォーマンスの向上です。

 

タイトルの数字が示すように、Mini DAYZ 2 は既存のMini DAYZの単なるリメイクではありません。

私たちは新機能や挑戦的な手法などを加え、技術的に全く新しいゲームにしたいと考えています。

ただし、ゲームプレイはオリジナルのMini DAYZ 2と同じようにユニークで雰囲気のあるものにし、折り紙付きのピクセルアートスタイルは維持します。

 

「では、マルチプレイは実装されるのか?!」

 

私たちはコミュニティの意見に耳を傾けてきましたが、やはり見逃せない提案がありました。マルチプレイです。

マルチプレイは最も人気のある機能要求でしたが、不運にも古いゲームエンジンで実装するのは不可能でした。

Unityエンジンによって、晴れてマルチプレイを開発可能になり、私たちはマルチプレイを念頭においてゲーム全体をデザインしています。

 

まだまだ長い道のりがあるので、まだ発売日を発表することはできません。

これから数ヶ月間に、まだ言わなければならないことがたくさんあります。

良い時期が来ればゲームの特定の部分について知らせるために最善を尽くします。

 

それまで何をすればいいかって?あなたは自分のmosinnagantを修理し、ushankaを被り、そして現在iOSAndroidの両方で利用可能なMini DAYZをプレイすることをお勧めします!

 

まとめ

今回の発表をまとめると

  • 新作の名前は『Mini DAYZ 2』
  • マルチプレイ前提のゲームになる
  • ゲームの開発はまだ始まったばかりなので、発売日を発表することはできない
  • しばらくは続報待ち

といった感じです!

 

ゲームの開発は1年以上掛かるらしいので、公式が言うようにtactical baconを食べて、pipusiを飲みながら気長に待ちたいですね。